Wat is vereist?
- MBO/HBO werk- en denkniveau
- 1 tot 2 jaar relevante werkervaring
- Werkervaring in de zakelijke dienstverlening is een pre
- Je kunt eenvoudige OCI-verbindingen inrichten
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift
- Servicegericht, nieuwsgierig en nauwgezet karakter
- Affiniteit met ondersteuning van klanten met Applicatiesoftware
- Affiniteit met ICT techniek en procesmanagement
Wat krijg je?
- Vanaf €2.600 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Interne en externe trainingen (o.a. via de Rexel Academy), mogelijkheid tot individuele opleidingen voor zelfontwikkeling
- Winstdeling
- iPhone, laptop en fietsplan
- Verschillende initiatieven vanuit ons Rexel Energ!ek programma
Wat doe je?
- 35% Inrichten koppelingen bij klanten
- 35% Aanpassen koppelingen bij klanten
- 15% Troubleshooting
- 15% Testing
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Jan Daniël Wisselink
Recruiter a.i.
Vacature
Als EDI Support Medewerker bij Rexel ben je verantwoordelijk voor de klanttevredenheid over de digitale producten en diensten. Dit doe je door samen met je collega’s klanten te ondersteunen tijdens het gehele digitale (bestel)proces dat ze doorlopen. Je focus ligt hierbij op het tot stand brengen en onderhouden van EDI-koppelingen. Je krijgt meldingen binnen via het ticketsysteem, waarna je contact opneemt met de klant en het probleem voor ze oplost. Bovendien benader je klanten uit jezelf en kijk je hoe ze beter, sneller of efficiënter met elektronische berichten kunnen werken. Belangrijk hierbij is dat je goed kunt communiceren en tegelijkertijd je technische kennis toepast.
Als je merkt dat een probleem vaker terugkomt, ga je troubleshooten of testen om dit te verhelpen en uit te bannen. Ook test je regelmatig jullie eigen applicatie, omdat Rexel steeds beter wil worden.
Je bent onderdeel van de afdeling eBusiness, die uit negen collega’s bestaat. De afdeling is verdeeld in twee teams: Webshop en Klant Support. Je werkt binnen team Klant Support samen met de collega's die EDI-koppelingen voor klanten verzorgen en zich bezighouden met de livechat. Daarnaast overleg je regelmatig met IT en team Webshop.
Rexel is een groothandel, dus je hebt alleen te maken met zakelijke klanten.
Als je het leuk vindt om creatief naar oorzaken te zoeken, te puzzelen en je het niet erg vindt om met verschillende systemen en applicaties te werken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag heb je veel klanten blij kunnen maken met een nieuwe, eenvoudige en geïntegreerde manier van werken. Dit doe je door een koppeling op te zetten tussen hun pakket en ons pakket.
Op een minder leuke dag moet je helaas ‘nee’ verkopen aan een klant, omdat we beperkt kunnen automatiseren.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- eBusiness teammeeting
- Klanten helpen koppelingen inrichten
- Koppelingen opzetten
-
- Lunch
- Koppelingen opzetten
- Troubleshooting / testing
- Klanten helpen koppelingen inrichten
-
- Lunch
- Klanten helpen koppelingen inrichten
- Troubleshooting / testing
- Koppelingen opzetten
- Troubleshooting / testing
-
- Lunch
- Koppelingen opzetten
- Klanten helpen koppelingen inrichten
- Klanten helpen koppelingen inrichten
-
- Lunch
- Klanten helpen koppelingen inrichten
- Koppelingen opzetten
- Troubleshooting / testing
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast is er de Rexel Academy opgezet, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen.
Werken bij Rexel Nederland
Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.
Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”
- Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
- Actief in 32 landen
- Gem. leeftijd 46 jaar
- 400 werknemers in Nederland
- Gemiddeld dienstverband 13 jaar
- Hoge werknemerstevredenheid (88%)