Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer

Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer

Rexel Nederland Zoetermeer

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo/wo-opleiding in een financiële richting
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring op financieel gebied
  • Ervaring als business partner en met procesverbeteringen
  • Ervaring met groothandel is een pre
  • Analytisch sterk, communicatief vaardig en een conceptueel vermogen

Wat krijg je?

  • €4.500 - €6.800 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstdeling
  • 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen
  • Mogelijkheid om trainingen te volgen
  • Telefoon, laptop, korting op assortiment

Wat doe je?

  • 20% KPI-rapportages voorbereiden en bespreken
  • 25% Projectwerk en -meetings
  • 20% Inkoop business reviews voorbereiden en bespreken
  • 25% Actiepunten opvolgen en processen optimaliseren
  • 10% Intern overleg en ad hoc-werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer bij Rexel ben je verantwoordelijk voor de (financiële) sturing binnen de afdeling Inkoop. In deze rol adviseer je de Directeur Inkoop en de teams binnen de afdeling Inkoop bij het veranderen en waar mogelijk optimaliseren van diverse processen binnen de afdeling. Deze procesbegeleiding vindt plaats in projectvorm, wat betekent dat je deelneemt aan diverse projecten gericht op het verbeteren van het voorraad- en inkoopbeheer binnen de organisatie. Je zult onder andere inhoudelijk advies geven over hoe de voorraadoptimalisatiesoftware Slim4 doeltreffender kan worden ingezet. Ook participeer je in projecten van het internationale inkoopteam van Rexel Groep, die betrekking hebben op de Nederlandse organisatie.

Daarnaast stel je diverse (KPI-)rapportages, analyses en inzichten op voor verschillende stakeholders. Hierbij zet je jouw financiële kennis in om na te gaan hoe bepaalde processen en plannen op basis van de cijfers verbeterd kunnen worden. Je overlegt om die reden regelmatig met jouw team en andere betrokkenen om financiële vraagstukken met betrekking tot het inkoop- en voorraadbeheer te bespreken. 

Je bent onderdeel van team Finance / Business Control, dat bestaat uit een Finance Business Partner Verkoop, een Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer en een Finance Business Partner Supply Chain. Jij volgt de huidige Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer op. In deze rol zul je frequent overleggen met de business Partner Supply Chain om het fysieke voorraadbeheerproces in het distributiecentrum verder te verbeteren. Daarnaast bestaat het team uit drie collega’s die samen het subteam Prijs & Marge Management vormen. Je rapporteert je werkzaamheden aan de Manager Business Control.

Als je het leuk vindt om samen te werken met collega’s en om hen te overtuigen van jouw ideeën, en je het een uitdaging vindt dat je werkzaamheden niet vaststaan en vaak aan verandering onderhevig zijn, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer

Op een leuke werkdag heb je een aantal projecten succesvol kunnen afronden, iets wat je viert met je collega’s! Ook heb je een aantal meetings over relevante thema’s waar je veel energie van krijgt.

Op een mindere werkdag moeten jullie flink doorwerken om een paar belangrijke deadlines te halen. Het komt ook voor dat er dingen niet goed gaan tijdens een project, waardoor je tot een oplossing moet zien te komen.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Projectoverleg
    • Projectwerk uitvoeren
    • Administratie
    • Overleg met Algemeen Directeur
    • Overleg team Finance / Business Control
    • Lunch
    • Inkoop business review voorbereiden
    • Actiepunten uitwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • KPI-rapportage bespreken met team
    • Werken aan KPI-rapportage
    • Een-op-een met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Werken aan procesoptimalisaties
    • Lunch
    • Overleg met stakeholder
    • Administratie
    • Een-op-een met collega
    • Werken aan procesoptimalisaties

Voorbeeld uit de praktijk

Terwijl je druk bezig bent om een projectplanning uit te werken, staat de Algemeen Directeur ineens naast je bureau met een spoedgeval. Hoe ga je hiermee om?

Binnen Rexel werken teams nauw samen en hebben collega’s veel contact met elkaar. Ook de Algemeen Directeur loopt regelmatig je kantoor binnen om zaken te bespreken. In deze rol is het daarom van belang dat je niet terugdeinst voor directe vragen of acties vanuit het Management. Je moet hier goed mee om kunnen gaan en weten hoe je op dit soort situaties moet reageren: jouw gedrag en manier van communiceren bepalen namelijk welke vervolgstappen jullie samen gaan ondernemen.

Groeipad

Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast hebben we de Rexel Academy, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen. Verder biedt Rexel een Harrison Assessment aan voor medewerkers die een doorgroei ambitie hebben of een laterale stap willen maken. Als selectie- of ontwikkelinstrument gebruiken ze het CPM-assessment met rollenspellen en interviews. Aan de hand van de deze resultaten wordt er samen gekeken naar de meest passende loopbaanontwikkeling.

Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer

Werken bij Rexel Nederland

Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.

Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”

  • Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
  • Actief in 32 landen
  • Gem. leeftijd 46 jaar
  • 400 werknemers in Nederland
  • Gemiddeld dienstverband 13 jaar
  • Hoge werknemerstevredenheid (88%)

Collega's

Benno Cools (31) - Medewerker binnendienst

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel gaan werken, omdat je bij Rexel de kans krijgt om door te groeien en iedere dag met klanten in contact bent.

Wat was je vorige baan?
Uitzendkracht bij Tempo Team

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport, koken en tijd doorbrengen met mijn vrouw en kinderen.

Jeroen Veen (37) - Sales Consultant E-Mobility

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was al werkzaam in de E-mobility branche en hierin werkte ik al samen met Rexel. Toen merkte ik al dat het een mooi bedrijf is om voor te werken. Leuke collega's, goede sfeer. Qua business bezig met innovaties om klanten iedere keer goed te kunnen helpen en te informeren.

Wat was je vorige baan?
Business Development Manager - EVBox

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van het leven!

Jahdiel (31) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht een leuke baan en opeens zag ik de vacature bij Rexel voorbij komen. Na mijn sollicitatie was ik enorm enthousiast. Het klikte al snel met mijn collega's, ik voel me hier enorm thuis en wil ook niet meer weg.

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste baan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van muziek maken, optredens geven en sporten als ik daar de tijd voor heb.

Henk (54) - Magazijnmedewerker inkomende goederen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben als uitzendkracht begonnen en hier toen in dienst gekomen.

Wat was je vorige baan?
Magazijnmedewerker groente en fruit

Wat doe je in je vrije tijd?
Achter m'n pc.

Martin (42) - Meewerkend Voorman

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had voor Rexel Nederland een andere baan in de logistiek. Ik wilde daarin verder gaan en groeien en dat is uiteindelijk ook gelukt bij Rexel Nederland.

Wat was je vorige baan?
Heftruckchauffeur en Magazijnmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn gezin op pad gaan.

Robert van Bourgonje (51) - Vestigingsmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Rexel is een groothandel waar altijd nieuwe zaken spelen. Het vooruitstrevende en onderscheidende speelt daarbij een grote rol. Wat mij aansprak is dat het een groot bedrijf is met wereldwijde dekking.

Wat was je vorige baan?
Vertegenwoordiger bij een elektrotechnische groothandel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik wandel veel en geef voetbaltraining.

Touhami Kherazi (46) - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het is een gezond bedrijf en ik zag de doorgroeimogelijkheden.

Wat heb je gestudeerd?
MTS Elektrotechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, klussen en wandelen.

Yvonne (66) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel begonnen omdat het hier gezellig is, met leuke collega's. De ene collega is nog gekker dan de ander... Er is altijd een leuke sfeer, maar er wordt wel hard gewerkt.<br />

Wat heb je gestudeerd?
De Huishoudschool.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker vakantie vieren en gezellig winkelen.

Arthur van Diemen (44) - Teamleider Webshop, afdeling eBusiness

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag de overstap van B2C naar B2B maken in een omgeving waarin innovatie en duurzame groei belangrijk zijn. Via mijn netwerk kwam ik bij Rexel terecht, waar ik voldoende ruimte en uitdagingen zag voor de volgende stap in mijn carrière.

Wat was je vorige baan?
Omnichannel Development Manager bij Nextail

Wat doe je in je vrije tijd?
Ontspannen en genieten, soms andersom

Sollicitatieproces

Eerste kennismaking
± 1-2 weken
Tweede gesprek met Manager en HR
± 1-2 weken
Aanbod

Interessante baan?