Wat is vereist?
- Afgeronde hbo/wo-opleiding in een financiële richting
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring op financieel gebied
- Ervaring als business partner en met procesverbeteringen
- Ervaring met groothandel is een pre
- Analytisch sterk, communicatief vaardig en een conceptueel vermogen
Wat krijg je?
- €4.500 - €6.800 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Winstdeling
- 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen
- Mogelijkheid om trainingen te volgen
- Telefoon, laptop, korting op assortiment
Wat doe je?
- 20% KPI-rapportages voorbereiden en bespreken
- 25% Projectwerk en -meetings
- 20% Inkoop business reviews voorbereiden en bespreken
- 25% Actiepunten opvolgen en processen optimaliseren
- 10% Intern overleg en ad hoc-werkzaamheden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Jan Daniel Wisselink
Recruiter a.i.
Vacature
Als Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer bij Rexel ben je verantwoordelijk voor de (financiële) sturing binnen de afdeling Inkoop. In deze rol adviseer je de Directeur Inkoop en de teams binnen de afdeling Inkoop bij het veranderen en waar mogelijk optimaliseren van diverse processen binnen de afdeling. Deze procesbegeleiding vindt plaats in projectvorm, wat betekent dat je deelneemt aan diverse projecten gericht op het verbeteren van het voorraad- en inkoopbeheer binnen de organisatie. Je zult onder andere inhoudelijk advies geven over hoe de voorraadoptimalisatiesoftware Slim4 doeltreffender kan worden ingezet. Ook participeer je in projecten van het internationale inkoopteam van Rexel Groep, die betrekking hebben op de Nederlandse organisatie.
Daarnaast stel je diverse (KPI-)rapportages, analyses en inzichten op voor verschillende stakeholders. Hierbij zet je jouw financiële kennis in om na te gaan hoe bepaalde processen en plannen op basis van de cijfers verbeterd kunnen worden. Je overlegt om die reden regelmatig met jouw team en andere betrokkenen om financiële vraagstukken met betrekking tot het inkoop- en voorraadbeheer te bespreken.
Je bent onderdeel van team Finance / Business Control, dat bestaat uit een Finance Business Partner Verkoop, een Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer en een Finance Business Partner Supply Chain. Jij volgt de huidige Finance Business Partner Inkoop & Voorraadbeheer op. In deze rol zul je frequent overleggen met de business Partner Supply Chain om het fysieke voorraadbeheerproces in het distributiecentrum verder te verbeteren. Daarnaast bestaat het team uit drie collega’s die samen het subteam Prijs & Marge Management vormen. Je rapporteert je werkzaamheden aan de Manager Business Control.
Als je het leuk vindt om samen te werken met collega’s en om hen te overtuigen van jouw ideeën, en je het een uitdaging vindt dat je werkzaamheden niet vaststaan en vaak aan verandering onderhevig zijn, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een aantal projecten succesvol kunnen afronden, iets wat je viert met je collega’s! Ook heb je een aantal meetings over relevante thema’s waar je veel energie van krijgt.
Op een mindere werkdag moeten jullie flink doorwerken om een paar belangrijke deadlines te halen. Het komt ook voor dat er dingen niet goed gaan tijdens een project, waardoor je tot een oplossing moet zien te komen.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Projectoverleg
- Projectwerk uitvoeren
- Werken aan KPI-rapportage
- Administratie
- Overleg met Algemeen Directeur
-
- Overleg team Finance / Business Control
- Lunch
- Inkoop business review voorbereiden
- Inkoop business review
- Actiepunten uitwerken
- Mails lezen en beantwoorden
-
- KPI-rapportage bespreken met team
- Lunch
- Werken aan KPI-rapportage
- Een-op-een met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Werken aan procesoptimalisaties
-
- Overleg met afdeling Inkoop
- Projectwerk uitvoeren
- Lunch
- Overleg met Directeur Inkoop
- Analyses uitvoeren
- Rapportage opstellen
- Projectoverleg
-
- Lunch
- Overleg met stakeholder
- Projectwerk uitvoeren
- Administratie
- Een-op-een met collega
- Werken aan procesoptimalisaties
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast hebben we de Rexel Academy, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen. Verder biedt Rexel een Harrison Assessment aan voor medewerkers die een doorgroei ambitie hebben of een laterale stap willen maken. Als selectie- of ontwikkelinstrument gebruiken ze het CPM-assessment met rollenspellen en interviews. Aan de hand van de deze resultaten wordt er samen gekeken naar de meest passende loopbaanontwikkeling.
Werken bij Rexel Nederland
Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.
Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”
- Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
- Actief in 32 landen
- Gem. leeftijd 46 jaar
- 400 werknemers in Nederland
- Gemiddeld dienstverband 13 jaar
- Hoge werknemerstevredenheid (88%)