Medewerker Facilitaire Zaken

Vacature gesloten

Medewerker Facilitaire Zaken

Rexel Nederland Zoetermeer

Wat is vereist?

  • Minimaal mbo-diploma richting facilitaire dienstverlening
  • Uitstekende kennis van Microsoft, Word en Excel en kennis van een FMIS-systeem
  • Goed kunnen samenwerken; klant- en servicegericht
  • In bezit van rijbewijs B

Wat krijg je?

  • Vanaf €2.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstdeling
  • 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Mogelijkheid om trainingen te volgen
  • Telefoon, laptop, korting op assortiment

Wat doe je?

  • 40% Administratie en dataverwerking
  • 20% Intern overleg
  • 20% Extern overleg
  • 20% Besluitvorming voorbereiden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Medewerker Facilitaire Zaken bij Rexel ben je verantwoordelijk voor het bijdragen aan alle operationele facilitaire zaken. Denk hierbij aan alles van klachtenafhandeling en onderhoudswerkzaamheden tot informatieverzoeken en projectondersteuning. Al deze zaken worden uitbesteed: aan jou de taak om contact te onderhouden met leveranciers en klanten, facilitaire ondersteuning te bieden en je teamleider te adviseren.

Je bewaakt de uitvoering van klachten, wensen, informatieverzoeken, storingen en onderhoudswerkzaamheden en beoordeelt (complexe) verzoeken en klantwensen. Vervolgens bedenk je een adequate aanpak en voer je deze ook uit. Daarnaast speel je een rol bij de implementatie van het Facilitaire Management Informatie Systeem (FMIS). Je voert wijzigingen door in het behandelaarsgedeelte en verwerkt data in het systeem. Op basis hiervan stel je rapportages op.

Ook zorg je ervoor dat de veiligheid in en rondom het gebouw zo optimaal mogelijk is. Dit doe je onder andere door aandachtspunten te signaleren, beoordelen en op te volgen. Wanneer het Receptieteam ondersteuning nodig heeft, spring jij bij. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat de vergaderruimten netjes zijn en dat de eventuele (technische) problemen worden opgelost. Tot slot ben je verantwoordelijk voor het voorraadbeheer, zodat de klant nooit misgrijpt. Je stemt de inkoopbehoefte af met het facilitaire team en samen onderhouden jullie een goede relatie met de leveranciers.

Je bent onderdeel van team Facilitaire Zaken, samen met twee collega’s en een teamleider. Jullie werken nauw samen en daarnaast heb je regelmatig contact met Contractbeheerders en verschillende externe stakeholders.

Krijg je energie van de interne klant blij maken met facilitaire oplossingen, en vind je het uitdagend dat je veel verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt? Dan is dit een baan voor jou!

Werkweek

Medewerker Facilitaire Zaken

Op een leuke werkdag heb je veel dingen in gang kunnen zetten. Je hebt hard aan een rapportage gewerkt en op basis hiervan een goed advies kunnen uitbrengen.

Op een mindere werkdag worden de afspraken die je hebt gemaakt met leveranciers niet nagekomen. Hierdoor lopen de zaken net wat minder soepel.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00

Voorbeeld uit de praktijk

Het landelijke contract voor de koffievoorziening verloopt en hiervoor dient een tender uitgezet te worden. Hoe pak je dit aan?

In overleg met de teamleider wordt voorafgaand een Plan van Eisen (PVE) opgesteld. Deze wordt vervolgens afgestemd met interne klanten. Daarna selecteer je diverse leveranciers op criteria van het PVE. Er worden gesprekken gevoerd met deze leveranciers en op basis hiervan wordt bepaald welke leveranciers een aanbieding mogen doen. Hierna doe jij een analyse en geeft vervolgens een advies over welke leverancier het beste gekozen kan worden. Hoe duidelijker de informatie, hoe beter: de teamleider wil in één oogopslag zijn keuze kunnen maken.

Groeipad

Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast hebben we de Rexel Academy, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen. Verder biedt Rexel een Harrison Assessment aan voor medewerkers die een doorgroei ambitie hebben of een laterale stap willen maken. Als selectie- of ontwikkelinstrument gebruiken ze het CPM-assessment met rollenspellen en interviews. Aan de hand van de deze resultaten wordt er samen gekeken naar de meest passende loopbaanontwikkeling.

Medewerker Facilitaire Zaken

Werken bij Rexel Nederland

Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.

Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”

  • Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
  • Actief in 32 landen
  • Gem. leeftijd 46 jaar
  • 400 werknemers in Nederland
  • Gemiddeld dienstverband 13 jaar
  • Hoge werknemerstevredenheid (88%)

Collega's

Benno Cools (31) - Medewerker binnendienst

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel gaan werken, omdat je bij Rexel de kans krijgt om door te groeien en iedere dag met klanten in contact bent.

Wat was je vorige baan?
Uitzendkracht bij Tempo Team

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport, koken en tijd doorbrengen met mijn vrouw en kinderen.

Jeroen Veen (37) - Sales Consultant E-Mobility

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was al werkzaam in de E-mobility branche en hierin werkte ik al samen met Rexel. Toen merkte ik al dat het een mooi bedrijf is om voor te werken. Leuke collega's, goede sfeer. Qua business bezig met innovaties om klanten iedere keer goed te kunnen helpen en te informeren.

Wat was je vorige baan?
Business Development Manager - EVBox

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van het leven!

Jahdiel (31) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht een leuke baan en opeens zag ik de vacature bij Rexel voorbij komen. Na mijn sollicitatie was ik enorm enthousiast. Het klikte al snel met mijn collega's, ik voel me hier enorm thuis en wil ook niet meer weg.

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste baan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van muziek maken, optredens geven en sporten als ik daar de tijd voor heb.

Henk (53) - Magazijnmedewerker inkomende goederen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben als uitzendkracht begonnen en hier toen in dienst gekomen.

Wat was je vorige baan?
Magazijnmedewerker groente en fruit

Wat doe je in je vrije tijd?
Achter m'n pc.

Martin (42) - Meewerkend Voorman

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had voor Rexel Nederland een andere baan in de logistiek. Ik wilde daarin verder gaan en groeien en dat is uiteindelijk ook gelukt bij Rexel Nederland.

Wat was je vorige baan?
Heftruckchauffeur en Magazijnmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn gezin op pad gaan.

Robert van Bourgonje (51) - Vestigingsmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Rexel is een groothandel waar altijd nieuwe zaken spelen. Het vooruitstrevende en onderscheidende speelt daarbij een grote rol. Wat mij aansprak is dat het een groot bedrijf is met wereldwijde dekking.

Wat was je vorige baan?
Vertegenwoordiger bij een elektrotechnische groothandel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik wandel veel en geef voetbaltraining.

Touhami Kherazi (46) - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het is een gezond bedrijf en ik zag de doorgroeimogelijkheden.

Wat heb je gestudeerd?
MTS Elektrotechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, klussen en wandelen.

Yvonne (65) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel begonnen omdat het hier gezellig is, met leuke collega's. De ene collega is nog gekker dan de ander... Er is altijd een leuke sfeer, maar er wordt wel hard gewerkt.<br />

Wat heb je gestudeerd?
De Huishoudschool.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker vakantie vieren en gezellig winkelen.

Arthur van Diemen (44) - Teamleider Webshop, afdeling eBusiness

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag de overstap van B2C naar B2B maken in een omgeving waarin innovatie en duurzame groei belangrijk zijn. Via mijn netwerk kwam ik bij Rexel terecht, waar ik voldoende ruimte en uitdagingen zag voor de volgende stap in mijn carrière.

Wat was je vorige baan?
Omnichannel Development Manager bij Nextail

Wat doe je in je vrije tijd?
Ontspannen en genieten, soms andersom

Interessante baan?