Medewerker Klant Support

Medewerker Klant Support

Rexel Nederland Zoetermeer

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo-opleiding en kennis van (elektro)techniek
  • Minimaal 3 jaar werkervaring op een online klantenservice van een multichannel organisatie
  • Typevaardigheid: meer dan 200 aanslagen per minuut
  • Kennis van het Rexel-productportfolio
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal
  • Communicatief en analytisch sterk; klantgericht

Wat krijg je?

  • €2.350 - €3.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Doorgroeimogelijkheden en trainingen door middel van o.a. de Rexel Academy

Wat doe je?

  • 50% Vragen beantwoorden via livechat en e-mail
  • 20% Rexel-vestigingen ondersteunen
  • 10% CRM-pakket up-to-date houden
  • 10% Intern overleg
  • 10% Telefonisch contact met klanten en collega’s

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medewerker Klant Support bij Rexel ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van digitale vragen van (potentiële) klanten. Deze vragen zijn heel divers en kunnen bijvoorbeeld gaan over het gebruik van elektrotechnische materialen, maar ook over de levering of garantietermijn van een product. 

Je beantwoordt niet alleen vragen van (potentiële) klanten, maar ook van je collega’s die aan het werk zijn in de twintig vestigingen van Rexel. Als zij digitale vragen in de vestiging niet kunnen beantwoorden, ben jij het aanspreekpunt en ondersteun je hen. Wanneer je signaleert dat een bepaalde vraag vaak terugkomt, bespreek je dit met het e-Businessteam die de webshop en app onderhouden. 

Daarnaast ondersteun je het digitale klantenregistratieproces. Iedereen met een KvK-nummer kan klant worden bij Rexel en dit proces is grotendeels geautomatiseerd. Vervolgens voer jij een aantal checks uit. Zo kijk je naar de activiteiten van de klant en in welke categorie het bedrijf geplaatst moet worden.

Je bent onderdeel van het team Klant Support, samen met twee Specialisten en twee andere Medewerkers Klant Support. Dit team valt onder het grotere e-Businessteam.

Als je energie krijgt van veel klantcontact in een B2B-omgeving, en je het een uitdaging vindt om bij incidenten ontevreden klanten zo goed mogelijk te helpen, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Medeweker Klant Support

Op een leuke werkdag kun je klanten goed helpen. Dit lees je ook terug in de feedback die zij achterlaten, wat een voldaan gevoel geeft.

Op een mindere werkdag zijn er veel chats om te behandelen en helaas kun je niet alle klanten tevredenstellen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant start een livechat omdat hij wil weten wanneer zijn spullen geleverd worden. Hoe stel je deze klant tevreden?

Het is belangrijk dat je klanten - zo ver dat mogelijk is - tevreden stelt met je antwoord, zodat zij vaker bij Rexel zullen kopen. Daarom deel je alle relevante informatie met betrekking tot de klantorder, zodat de klant weet waar hij aan toe is.

Omdat het via de livechat lastig is om emoties over te brengen, gebruik je bepaalde technieken om te zorgen dat de klant een positief gevoel overhoudt aan het contact: hier krijg je training in.

Als de klant geholpen is en de livechat afgesloten, verwerk je de chat in het crm-systeem zodat de Accountmanager het gesprek kan terugvinden.

Groeipad

Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast kun je via de Rexel Academy interne (online) trainingen volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen.

Medewerker Klant Support

Werken bij Rexel Nederland

Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.

  • Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
  • Actief in 32 landen
  • 17% / 83%
  • Gem. leeftijd 46 jaar
  • 400 werknemers in Nederland
  • 27.000 werknemers wereldwijd

Collega's

Jahdiel (30) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht een leuke baan en opeens zag ik de vacature bij Rexel voorbij komen. Na mijn sollicitatie was ik enorm enthousiast. Het klikte al snel met mijn collega's, ik voel me hier enorm thuis en wil ook niet meer weg.

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste baan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van muziek maken, optredens geven en sporten als ik daar de tijd voor heb.

Henk (52) - Magazijnmedewerker inkomende goederen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben als uitzendkracht begonnen en hier toen in dienst gekomen.

Wat was je vorige baan?
Magazijnmedewerker groente en fruit

Wat doe je in je vrije tijd?
Achter m'n pc.

Martin (41) - Meewerkend Voorman

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had voor Rexel Nederland een andere baan in de logistiek. Ik wilde daarin verder gaan en groeien en dat is uiteindelijk ook gelukt bij Rexel Nederland.

Wat was je vorige baan?
Heftruckchauffeur en Magazijnmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn gezin op pad gaan.

Benno Cools (31) - Medewerker binnendienst

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel gaan werken, omdat je bij Rexel de kans krijgt om door te groeien en iedere dag met klanten in contact bent.

Wat was je vorige baan?
Uitzendkracht bij Tempo Team

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport, koken en tijd doorbrengen met mijn vrouw en kinderen.

Touhami Kherazi (46) - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het is een gezond bedrijf en ik zag de doorgroeimogelijkheden.

Wat heb je gestudeerd?
MTS Elektrotechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, klussen en wandelen.

Robert van Bourgonje (51) - Vestigingsmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Rexel is een groothandel waar altijd nieuwe zaken spelen. Het vooruitstrevende en onderscheidende speelt daarbij een grote rol. Wat mij aansprak is dat het een groot bedrijf is met wereldwijde dekking.

Wat was je vorige baan?
Vertegenwoordiger bij een elektrotechnische groothandel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik wandel veel en geef voetbaltraining.

Yvonne (64) - Magazijnmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Rexel begonnen omdat het hier gezellig is, met leuke collega's. De ene collega is nog gekker dan de ander... Er is altijd een leuke sfeer, maar er wordt wel hard gewerkt.<br />

Wat heb je gestudeerd?
De Huishoudschool.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker vakantie vieren en gezellig winkelen.

Julius van Waveren (46) - Teamleider Klant Support, afdeling eBusiness

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik nog in de verkoop werkzaam was, had ik voornamelijk contact met klanten en minder met collega's. Ik vond het leuk om uitleg te geven over de werking van de app, de webshop en EDI. In mijn huidige rol is die balans tussen contact met klanten en contact met collega's heel goed. Bovendien hebben al mijn huidige werkzaamheden te maken met digitale oplossingen zoals EDI. Daarnaast word ik voldoende uitgedaagd en dat maakt mijn werk leuk en afwisselend.

Wat was je vorige baan?
eBusiness Specialist en Nationaal Accountmanager Industrie, allebei bij Rexel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zeilen, motorrijden en tennissen.

Leslie Goudsmit (41) - EDI Support Specialist, afdeling eBusiness

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Als interim Functioneel Applicatiebeheerder heb ik verschillende opdrachten gedaan. Via via kwam ik in contact met Rexel en het team eBusiness. Ik had meteen een supergoede klik met het team en de werkzaamheden zijn op mijn lijf geschreven. Inmiddels werk ik al negen maanden met veel plezier bij Rexel.<br />

Wat was je vorige baan?
Functioneel Applicatiebeheerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn dochtertjes en kickboksen

Arthur van Diemen (42) - Teamleider Webshop, afdeling eBusiness

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag de overstap van B2C naar B2B maken in een omgeving waarin innovatie en duurzame groei belangrijk zijn. Via mijn netwerk kwam ik bij Rexel terecht, waar ik voldoende ruimte en uitdagingen zag voor de volgende stap in mijn carrière.

Wat was je vorige baan?
Omnichannel Development Manager bij Nextail

Wat doe je in je vrije tijd?
Ontspannen en genieten, soms andersom

Jeroen Veen (35) - Sales Consultant E-Mobility

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was al werkzaam in de E-mobility branche en hierin werkte ik al samen met Rexel. Toen merkte ik al dat het een mooi bedrijf is om voor te werken. Leuke collega's, goede sfeer. Qua business bezig met innovaties om klanten iedere keer goed te kunnen helpen en te informeren.

Wat was je vorige baan?
Business Development Manager - EVBox

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van het leven!

Interessante baan?