Wat is vereist?
- Mbo+/hbo werk- en denkniveau
- Afgeronde opleiding op het gebied van logistiek, communicatie en/of administratie
- Minstens 3 jaar werkervaring op de klantenservice van een logistieke organisatie
- Ervaring met WMS, ERP en MS Office en e-business oplossingen
- Ervaring met LEAN en pro actie handelen
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Analytisch, accuraat, integer, resultaatgericht en dienstverlend
- Goede communicatieve, commerciële en organisatorische vaardigheden
Wat krijg je?
- €2.550 - € 3.400 bruto p/m (o.b.v. kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen (o.b.v. fulltime werkweek)
- Mogelijkheid om trainingen te volgen
- Winstdeling
Wat doe je?
- 60% Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
- 15% Afwijkingen signaleren en rapporteren
- 15% Administratieve werkzaamheden
- 10% Spoedorders afhandelen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Jan Daniel Wisselink
Recruiter a.i.
Vacature
Als Medewerker Servicedesk Logistiek bij Rexel Nederland ben je verantwoordelijk voor afhandelen van incidenten. Deze incidenten krijg je binnen via de customer care cool, en bestaan uit klachten, vragen en verzoeken die klanten hebben met betrekking tot leveringen. Je krijgt deze ook binnen via de mail en de telefoon. Je hebt geen direct klantcontact, maar krijgt alle incidenten door via Transporteurs, de Verkoop Binnendienst en medewerkers van het warehouse. Je communiceert dus met verschillende afdelingen en partijen.
De incidenten die je verwerkt, verschillen inhoudelijk sterk. Zo kan het voorkomen dat je een klacht moet verwerken over een onvolledige of beschadigde levering, of juist dat een klant een bestelling op een bepaald tijdstip of bepaalde manier wil ontvangen. Daarnaast verwerk je spoedleveringen, door deze te bevestigen en vervolgens door te zetten naar een speciaal intern team.
Je verwerkt de incidenten op verschillende manieren. Soms plan je een herlevering of retour in, of je zet een gratis levering in gang bij manco-meldingen over ontbrekende (delen van) leveringen. Hiervoor is het belangrijk dat je onderzoek uitvoert om te controleren of alle gegevens rondom de levering kloppen. Daarnaast communiceer je met de daarvoor verantwoordelijke afdelingen als je een afwijking in de hoeveelheid van webshop en het magazijn constateert. Naast je dagelijkse werkzaamheden ben je ook verantwoordelijk voor kleinere (administratieve) taken. Zo voer je personeelsaankopen in, bevestig en verwerk je offertes, en controleer je facturen.
Je bent onderdeel van het team Servicedesk Logistiek. Het team bestaat uit dertien medewerkers, waaronder een Manager, Coordinators, een Systeembeheerder en een Manager en Projectleider Transport.
Als je het leuk vindt om klachten grondig uit te zoeken en op te lossen, en je het uitdagend vindt dat je als eerste aanspreekpunt een grote verantwoordelijkheid hebt, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag kom je aan de dingen toe op je planning, zoals het controleren van facturen.
Op een minder leuke dag zijn er veel foute leveringen geweest, waardoor het hectisch is om alle afhaal- en koerier-orders die worden aangevraagd te verwerken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Teamoverleg
- Administratieve werkzaamheden
- Lunch
- Gratis serviceleveringen controleren en uitzetten
- Incidenten afhandelen
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
-
- Maandelijks Afdelingsoverleg
- Personeelsaankopen invoeren
- Spoedorders verwerken
- Lunch
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
-
- Facturen controleren
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
- Lunch
- Afwijkingen signaleren en rapporteren
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
-
- Teamoverleg
- Administratieve werkzaamheden
- Personeelsaankopen invoeren
- Lunch
- Serviceleveringen controleren en uitzetten
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
-
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
- Klachten, vragen en verzoeken via Customer Care tool afhandelen
- Lunch
- Incidenten warehouse afhandelen
- Facturen controleren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast hebben we de Rexel Academy, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen. Verder biedt Rexel een Harrison Assessment aan voor medewerkers die een doorgroei ambitie hebben of een laterale stap willen maken. Als selectie- of ontwikkelinstrument gebruiken ze het CPM-assessment met rollenspellen en interviews. Aan de hand van de deze resultaten wordt er samen gekeken naar de meest passende loopbaanontwikkeling.
Werken bij Rexel Nederland
Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.
Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”
- Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
- Actief in 32 landen
- Gem. leeftijd 46 jaar
- 400 werknemers in Nederland
- Gemiddeld dienstverband 13 jaar
- Hoge werknemerstevredenheid (88%)