Wat is vereist?
- Mbo werk- en denkniveau
- Minimaal 1 jaar technische/commerciële ervaring
- Ervaring met Microsoft Office
- Affiniteit met ICT en elektrotechniek
- Georganiseerd, servicegericht en bereid om soms een stapje harder en langer door te gaan
Wat krijg je?
- Vanaf €3.100 bruto p/m
- Winstdeling
- 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen
- Coaching, training en opleidingsmogelijkheden
Wat doe je?
- 40% Platformvragen en -meldingen afhandelen
- 40% Verkoopcollega's technisch ondersteunen
- 15% Platform Laadnet doorontwikkelen
- 5% Overige werkzaamheden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Jan Daniel Wisselink
Recruiter a.i.
Vacature
Als Support Engineer Laadoplossingen bij Rexel Nederland ben je verantwoordelijk voor de digitale dienstverlening van het platform Laadnet. Via dit platform levert Rexel het netwerk achter de laadstations. Gebruikers van elektrische auto's kunnen hier om hulp vragen als zij bijvoorbeeld hun pasje kwijt zijn, of als de laadpaal een storing heeft. Jij beheert dit platform, handelt deze meldingen af en zorgt dat de laadstations optimaal werken.
Ook krijg je intern technische vragen van Installateurs en verkoopcollega's, bijvoorbeeld of het mogelijk is om een bepaald aantal laadstations op een parkeerterrein te plaatsen. Verder help je Installateurs om laadstations op afstand in bedrijf te stellen.
Ook krijg je intern technische vragen van Installateurs en verkoopcollega's, bijvoorbeeld of het mogelijk is om een bepaald aantal laadstations op een parkeerterrein te plaatsen. Verder help je Installateurs om laadstations op afstand in bedrijf te stellen. Dankzij de kennis die je hebt van elektrotechniek en ICT-processen kun je je collega's goed adviseren en beheer je duizenden laadstations.
Je komt te werken op de startende afdeling Laadnet en het team waarin je werkt zal snel uitgebreid worden. In het begin pak je dus ook veel andere werkzaamheden op, zoals content maken voor de website, sociale media beheren, ICT-processen inrichten en laadstations op compatibiliteit testen. Momenteel bestaat het team uit een Manager Laadnet, een Productmanager en twee Sales Consultants. Daarnaast heb je nauw contact met je collega’s van verschillende afdelingen.
Als je het leuk vindt om klanten en collega's op technisch vlak te ondersteunen en te adviseren, en je het een uitdaging vindt dat je op een startende afdeling komt te werken waar je soms ook andere werkzaamheden op gaat pakken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag heb ik het platform verder geoptimaliseerd en veel mensen kunnen helpen door meldingen op het platform soepel af te handelen.
Op een minder leuke dag is er een storing in het netwerk, waardoor je hierover de gehele dag dezelfde klachten ontvangt. Gelukkig komt dit nauwelijks voor, maar het kan altijd gebeuren. In de vakantie periodes kan het soms rustig zijn, maar dan liggen er genoeg vraagstukken op tafel waar je je op stuk kunt bijten.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Bellen met klant
- Storing oplossen
- Bellen met klant
- Overleg met verkoopcollega's
- Content schrijven voor website
- Platformvragen en -meldingen afhandelen
-
- Lunch
- Technisch ondersteunen verkoopcollega’s
- Platformvragen en -meldingen afhandelen
- Offerte bespreken
- Overleg met Marketing
- Overleg met collega
- Bellen met klant
- Overleg met collega
-
- Lunch
- Overleg met Marketing
- Platformvragen en -meldingen afhandelen
- Telefonisch storing oplossen
- ICT-proces inrichten
- Offerte maken
- Social media kanalen onderhouden
-
- Lunch
- Platformvragen en -meldingen afhandelen
- Telefonische melding afhandelen
- Technisch ondersteunen verkoopcollega’s
- Administratie
- Offerte maken
- Laadnet platform optimaliseren
-
- Lunch
- Overleg met Manager
- Technisch ondersteunen verkoopcollega’s
- Offerte bespreken
- ICT-proces inrichten
- Website up-to-date houden
- Laadnet platform optimaliseren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Binnen Rexel werk je samen aan een persoonlijk leerpad. Daarnaast hebben we de Rexel Academy, waarbinnen je interne (online) trainingen kan volgen. Er is ook een mogelijkheid tot het volgen van externe trainingen. Verder biedt Rexel een Harrison Assessment aan voor medewerkers die een doorgroei ambitie hebben of een laterale stap willen maken. Als Medewerker Binnendienst Laadnet heb je verschillende doorgroeimogelijkheden binnen Rexel, bijvoorbeeld naar de functie van Teamleider of Sales Consultant.
Werken bij Rexel Nederland
Rexel Nederland is een groothandel in elektrotechnische materialen, die producten en diensten op het gebied van procesoptimalisatie, techniek en energiemanagement aanbiedt. Het bedrijf is onderdeel van de Rexel Group, één van de marktleiders in de distributie van elektrotechnische materialen. Rexel streeft ernaar om samen met haar klanten en leveranciers de best mogelijke totaaloplossing te ontwikkelen en nieuwe markten te creëren.
Rexel is een internationale organisatie en heeft in Nederland ruim twintig vestigingen. Opvallend zijn de lange dienstverbanden van gemiddeld 13 jaar, de hoge tevredenheidscore onder collega’s (88%), de doorgroeimogelijkheden én de energie van de collega’s.”
- Hoofdkantoor NL in Zoetermeer
- Actief in 32 landen
- Gem. leeftijd 46 jaar
- 400 werknemers in Nederland
- Gemiddeld dienstverband 13 jaar
- Hoge werknemerstevredenheid (88%)